Firebrand Training Denmark Blog

Din hurtigste vej til viden og certificering. Garanteret.

Dagligdagen er et muligheds – ædende monster

leave a comment »

Af Stefano Capaldo

Hvis du var nødt til at træffe valget mellem innovation og ”dagligdagen”, vil jeg vædde på at 99,99% af jer vil hoppe direkte på innovation. Men hvorfor er det så, at mange bruger så meget tid på den daglige brandslukning og så lidt tid på innovation? For de fleste virksomheder er svaret: ” Fordi vi er nødt til det” Systemer vil altid have brug for opdatering og rettelser og ting vil altid have brug for rettelser. Servere fejler, diske bryder ned og brugere – de pragtfulde skabninger – bliver tit småforvirrede og sletter ting ved uheld og glemmer deres password.

Desværre, kan kun de færreste virksomheder tillade sig den luksus at have dedikerede mennesker på standby, hvis det skulle ske at en server fejler, et program bryder ned eller en pris skal udskiftes på hjemmesiden. Konsekvensen af ​​det er, at it-afdelinger og udviklingsteams hele tiden bliver taget fra nye indtægtsskabende projekter og sat til at håndtere nedbrud og problemer. Med andre ord: Dagligdagen er et mulighedsædende monster i en nøddeskal.

I det store og hele, blev it-afdelinger ikke skabt til at fejlrette gamle applikationer, reparere svigtende hardware eller besvare spørgsmål fra resten af ​​virksomheden. De er der for at tjene forretningen, skabe IT-løsninger der gør forretningen mere effektiv og i stand til at skabe nye indtægter. Men desværre er denne rolle årenes løb blevet glemt og i stedet for, bruger it-afdelinger nu bruger deres tid på at slukke brande.

Hvad kan man så gøre ved det? Svaret er, at man kan give dagligdagens sager til dem, det er bedst til at varetage den slags og så sørge for, at applikationer bygges og forvaltes ordentligt og at de mennesker der skal rette fejl, er uddannet til det.

En rapport fra  IDC viser, at eksperter dvs. uddannede IT-professionelle med certificeringer bruger langt mindre tid på brandslukning, og er i stand til at bruge mere tid på innovation. Ifølge undersøgelsen, brugte eksperter i backup og recovery 28% mindre tid at løse hændelser og sikkerhedseksperter havde 20% mere tid til at hjælpe slutbrugere.

Det er enkelt nok. Hvis du er ved at blive oversvømmet af ”Dagligdagen” så få en ekspert til at håndtere det, enten internt eller i skyen, og sørg for at IT afdelingen er ordentligt uddannet til at varetage de opgaver der lander hos dem.

Forfatter:
Stefano er medstifter og leder af uddannelsesstrategi hos Firebrand Training. Han har 20 års erfaring med IT-drift og support, særligt med forretningsunderstøttende IT infrastrukturer.

Reklamer

Written by Firebrand Training

maj 15, 2013 hos 9:10 am

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: