Firebrand Training Denmark Blog

Din hurtigste vej til viden og certificering. Garanteret.

5 grunde til at holde dine certificeringer opdaterede…hvis du stadig vil have kontrakter

leave a comment »

Arbejdsgivere ser både efter anerkendte og opdaterede kvalifikationer samt relevant erfaring, når de hyrer. Men, som rigtig mange succesfulde konsulenter ved, så er opdatering af deres kvalifikationer nederst på to-do listen – især når næste kunde ringer.

Men dokumenterbare kvalifikationer bliver stadigt vigtigere i konsulent branchen. Så tag et kig herunder og se 5 gode grunde til at holde dine it-færdigheder opdaterede, hvis du vil have en holdbar karriere som konsulent:

1. Øg dine potentielle indtjeningsmuligheder – Der er en stor forskel i efterspørgsel og udbud af forskellige typer af konsulenter og det påvirker naturligvis prisen.  Vær opmærksom på at skaffe dig kompetencer indenfor de højtlønnede områder så du lettere kan maksimere prisen på dine timer. Omkostningerne til nye certificeringer kan være høje, men de potentielle gevinster kan også være store.

2. Åbn døren til nye muligheder – Jo bredere dine kompetencer, jo bredere vifte af ordregivende muligheder, vil være åbne for dig. Vær forsigtig med at blive for specialiseret, hvis du tilfældigvis får flere kontrakter af samme type, kan du hurtigt blive begrænset til en specialitet – hvor utilsigtet det end måtte være. Hold dine brede kvalifikationer opdaterede og vis arbejdsgiverne, at selv om en stor del af din erfaring har været koncentreret om få områder, er du fortsat kvalificeret til mange forskellige typer af opgaver.

3. Få konkurrencefordele – I modsætning til fastansatte, er det usandsynligt at konsulenter får tilbudt uddannelse. Konsulenter vil ofte blive hentet ind fordi de har en særlig færdighed, som virksomheden har brug for på kort sigt, derfor forventes man at vide, hvad man laver, og tilføre værdi med det samme. Når uddannelse altså ikke er en naturlig del af kontrakterne, bærer du selv ansvaret for at tage den nødvendige uddannelse for at holde trit med de færdigheder, som fastansatte får automatisk på arbejdspladsen.

4. Undgå at blive hægtet af tidligt – Arbejdsgiverne specificerer ofte, at konsulenter skal have en relevant certificering. Du kan have mange års erfaring , men hvis en certificering er et krav (og du ikke har den) så falder du hurtigt fra i udvælgelsesprocessen.

5. Hold dig opdateret – Eksisterende teknologier udvikles og ​​nye teknologier kommer til. Det betyder, at it-konsulenternes kompetencer, erfaringer og viden skal opdateres løbende. Det er her, certificeringer bliver afgørende for at dokumentere at din viden er relevant.

Rigtig mange erfarne konsulenter mener, at deres kvalifikation i høj grad er deres mangeårige erfaring, og de finder det frustrerende at skulle til at dokumentere deres færdighed med certificeringer.

Men tager man alt i betragtning; Hvis certificeringer kan give dig en længere og bedre betalt karriere, skulle du måske overveje at investere tiden og få uddannelse på dén der to-do liste?

Reklamer

Written by Firebrand Training

august 29, 2013 hos 7:22 am

Lagt i Generel

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: