Firebrand Training Denmark Blog

Din hurtigste vej til viden og certificering. Garanteret.

Mobile apps indtægter ventes at nå $ 26 mia i 2013

leave a comment »

Analysefirmaet Gartner forventer 102 mia app downloads i år, men 91% af dem vil være gratis, og in-app køb vil udgøre 17% af App Store indtægterne.

iOS og Android vil fortsætte med at dominere apps markedet frem mod 2017, mener Gartner.

Markedet for mobile apps har stadig guldfeber. Der er et par udviklere der skaber formuer, mens mange flere sparker til deres spader i ren frustration.

Men hvor meget guld er der så egentlig? Analysefirmaet Gartner har offentliggjort sin seneste markedsudviklingsprognose og vurderer, at 103 mia mobile apps vil blive downloadet i 2013 : Det er en øgning på 59,4% i forhold til sidste års samlede tal .

Gartners prognose viser, at de globale app indtægter vil nå $ 26 mia i år, det er en øgning på 44,4% i forhold til de $ 18 mia  i 2012. Gratis (eller Freemium ) apps fortsætter med at drive markedet. Rapporten angiver, at 91% af alle downloads vil være gratis i år, mens in- app køb vil tegne sig for 17% af omsætningen

Som altid, har Gartner også en prognose for den fremtidige udvikling i markedet. De mener, at i 2017 vil de årlige app downloads nå 268.7 mia $ og da vil 94,5 % af alle app downloads vil være gratis og in-app køb vil  udgøre 48% af omsætningen.

Rapporten forudser også, at apps vil forblive et Google og Apple marked i de næste par år. “iOS og Android apps kombineret forventes at udgøre 90 procent af de globale downloads i 2017. Disse 2 App Stores er stadig mere aktive på grund af rigere økosystemer og store og meget aktive udvikler fællesskaber ,” siger forskningschef Brian Blau .

Hvor der er ellers er vækst på hele markedet, forventer Gartner en opbremsning i antallet af apps der downloades per enhed: Fra 6,2 gennemsnitlige månedlige downloads pr Android enhed i 2013 til 5,8 i 2017 og fra 4,9 til 3,9 pr iOS enhed i samme periode .

“Det handler om den generelle tendens til at brugere oftere fortsætter med samme apps istedet for at hente nye, ” sagde Blau. Det er en af ​​grundene til den forventede vækst i in-app købenes andel af den samlede app omsætning.

“Vi tror, at IAP er en lovende og bæredygtig indtjenings metode, fordi det tilskynder performance-baseret indkøb, ” siger Brian Blau. “Når det er sådan, at brugerne kun betaler, når de er tilfredse med deres oplevelse med app´en er udviklerne nødt til at arbejde hårdt for at skabe omsætning gennem godt design og funktion og det er til hele markedets fordel”

 

Written by Firebrand Training

september 19, 2013 hos 7:47 am

Lagt i Uncategorized

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: